14 בדצמבר 2011

מפגשים ברשת


במסגרת התוכנית להתאמת מערכת החינוך למאה ה- 21 וכאחד מבתי הספר המדגימים, תלמידי כיתות ה' בבית ספרי, לומדים גם באמצעות שיעורים מקוונים.

השיעור המקוון הוא שיעור סינכרוני, שבו התלמידים יכולים לשמוע ולשוחח עם מומחה ותלמידים נוספים בעזרת תוכנת – AT&T Connect -  מערכת להעברת שיעורים חיים באמצעות רשת האינטרנט. התשתית הטכנולוגית הנדרשת לשם השתתפות במפגש: מחשב עם חיבור לרשת האינטרנט, מיקרופון ורמקולים והתקנת התוכנה. דרך ההוראה בשיעור הייתה מלווה במצגת שבה מוצגות השאלות לדיון.

השיעור היה חווייתי ואחר, אבל לא קל בהכרח - השיעור הסינכרוני אינו שיעור פרונטאלי.  לעיתים היה נדמה כאילו קשה היה להם לחוש את המורה, או את זה שהמורה שומעת אותם. אם כי רוב התלמידים היו נלהבים מה"השיעור החדש". במידה מסוימת שיעור סינכרוני עלול להיות קר יותר, קצת יותר מנוכר וללא מגע בינאישי. אך מאידך בעידן הטכנולוגי כיום עלינו להתחיל לחוש את התלמידים  בדרכים אחרות ובערוצים חדשים.

עבור התלמידים ש"חיים את הטכנולוגיה" - משוחחים עם חברים במסנג'ר או בסקייפ, עובדים המון עם מצגות וכדומה, האתגר הטכנולוגי לא מאיים, ואכן רובם הצליחו להיות בקשב מלא גם כשהמורה אינה פיזית מולם.

 האם לימוד מרחוק יעיל?

ישנם הטוענים כי למידה מרחוק תמנע את האלמנטים החיוניים של אינטראקציה עם המורים, ואחרים הטוענים כי כמו כל שיטת למידה אחרת – הדבר תלוי בטיבה. כמו כן, למידה מרחוק משלבת טכנולוגיה, ולהתנסות עם טכנולוגיה במהלך הלימודים בבית הספר, יש ערך מוסף בעולם הטכנולוגי של היום.


לומדים רחוק – מרגישים קרוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה