11 בנובמבר 2011

חוויית הזרימה


בקורס: "שילוב משחקים לימודיים מתוקשבים", שמעבירה פרופ' מיקי רונן, נחשפתי לתיאוריית הזרימה - flow  שפיתח פרופסור  Csiksentmihalyi . על תיאוריה זו הסיפוק מהתרכזות מוחלטת בפעילות הוא מקור מוטיבציה רב עוצמה, וכדי להשיג את "חווית הזרימה" יש לעמוד מול אתגר שמידת הקושי שלו אינה עולה על המיומנויות הנדרשות להתמודד עמו. יכולת גדולה מהאתגר תוביל לשעמום ויכולת פחותה תוביל לחרדה וכישלון. איזון בין רמת המיומנות לאתגר תורמת למוטיבציה ולזרימה – השתקעות מוחלטת בפעילות.

ניסיתי לחבר אותה להרגשתי בלמידה כסטודנטית לתואר שני ובפרט הכתיבה היצירתית בבלוג. ואכן, החוויה בלמידה גורמת לי לריכוז רב והישאבות לתוך הפעילות הלימודית והכתיבה בבלוג.  בתחילת תהליך הלמידה הרגשתי שעומד לפני אתגר והיה לי חשש מסוים מפניו. בהמשך חוויית הזרימה יצרה אצלי תחושת שליטה. אני מאוד ממוקדת בזמן הכתיבה בבלוג  ושקועה בו . מטרות הכתיבה בבלוג הלמידה שלי מאוד ברורות לי, אני חושבת ומתכננת את הכתיבה בו וחשה מוטיבציה ועניין להמשיך לכתוב ולשתף.

"אינך יכול לגרום לזרימה להתרחש . כל מה שניתן הוא לסלק את המחסומים שבדרכה."

(Csiksentmihalyi, M. (1990). Flow: The psychology of optimal experience. New York: Harper & Row)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה