2 בספטמבר 2011

חווית הלמידה בפייסבוק

"כותב המאמר "שימושם של סטודנטים ולומדים בפייסבוק" עורך סקירת ספרות אקדמית שמטרתה לתמצת את הידע הנצבר על ידי מחקרים שונים שעסקו בשימוש בפייסבוק בקרב לומדים וסטודנטים.... 
...תוצאות המחקרים שנכללו בסקירת הספרות הנוכחית מראות כי הפייסבוק אינו מהווה כיום כלי חינוכי, שכן מעט מאוד פעילויות מעולם החינוך מתבצעות בתחומו. הסבר אפשרי אחד לזאת הוא כי הסטודנטים והתלמידים בביה"ס תופסים את הפייסבוק כמרחב חברתי, המייצג עבורם מרחב שונה בתכלית מזה הלימודי. הווה אומר, הפייסבוק נתפס כמרחב של חופש מהלימודים, ולא כלי לשיפור והעמקת חוויית הלמידה (Hew, Khe Foon)."
העלתי את הנאמר לעיל לאור חווית הלמידה שלי בקבוצת הפייסבוק של הקורס "היבטים גלובליים של התקשוב". קבוצת הפייסבוק דווקא כן תרמה ללמידה שלי בקורס ובעקבותיה הבנתי כי הפייסבוק אכן יכול לשמש פלטפורמה לרכישת מידע ולבנייה של ידע ולא רק ליצירת קשר עם חברים. הלמידה בקבוצה שלנו הפכה לעשייה פעילה, בעיקר סביב נושאים לדיון שהועלו ע"י המרצה ואחרים, שיתוף תכנים ותגובות לעמיתים, ולא רק למידה באמצעות הקשבה למרצה או סיכום של הנאמר. כמו כן, הפייסבוק גם אפשר את השיתופיות והשקיפות, החסרים בלמידה הכיתתית, והמאוד חשובים ללמידה בעיניי.


ועוד באותו עניין, מתוך כתבה שהתפרסמה ב- mako דיגיטל:
 "הדור הבא של הלימודים: תואר שני במנהל עסקים - באמצעות פייסבוק"
ביה"ס למינהל עסקים וכלכלה בלונדון הודיע על תוכנית חדשה, במסגרתה אפשר ללמוד את כל הקורסים של התואר השני בחינם בפייסבוק, ולשלם רק על בחינות ההסמכה.
"אם עד היום השתמשנו בפייסבוק כדי לשחק, לדבר עם חברים, לשווק את העסק ולשמור על קשר עם המשפחה המורחבת, מהיום נוכל להשתמש ברשת החברתית גם כדי להשלים את התואר השני שלנו. התוכנית היא פרי פיתוחו של בית הספר למנהל עסקים וכלכלה של לונדון, ובמסגרתה יכול כל גולש עם חשבון בפייסבוק ללמוד את כל הקורסים של התואר בחינם ולשלם רק על מבחני ההסמכה....
... לזכותה של פייסבוק ייאמר, כי היא מגוונת את התכנים באתר ומגדילה את היצע השירותים שניתן לקבל ממנה כרשת חברתית - ולימודים אקדמיים ברמה של תואר שני היא דוגמא מצוינת לכך."


הפקולטה למדעי הלייק?

לכתבה המלאה:
http://www.mako.co.il/digital-magazine/Article-f1bfb9d4c111c21006.htm                                               

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה