3 במאי 2011

איך זה עובד באמת?

בבית ספר "גנים" בו אני מלמדת מזה 12 שנים, נכנס לפני 4 שנים נושא התקשוב ביוזמת ראש המועצה של גני תקוה.
כניסת התקשוב נתפס בעיני כאתגר שבו אני רוצה לעמוד וחשוב היה לי לעמוד בו.
התהליך בביה"ס לווה ע"י צוות מט"ח ומדריכות של משרד החינוך, בשלב הראשון הושם דגש על היבטים בסיסיים מבלי להתייחס לפדגוגיה, כשבכיתה עמדת מורה, מסך ומקרן. למורה מחשב נייד ולכל תלמידי ו' מחשב נייד אישי. במסגרת היותי המורה לגיאוגרפיה בכיתות ו' הייתי חלק מהצוות המוביל.
התהליך התפתח במהירות רבה והיעדים שהצבנו לשנה הראשונה הושגו כבר בחודש הראשון. מכאן הדרך הייתה פשוטה כשהעקרונות המנחים הם: הוראה למידה תוך כדי תנועה, כל קושי מתורגם לאתגר, התנהלות בתנאי עמימות, עבודת צוות, כל הצוות היה שותף והתנהל באופן מתוקשב וכל הילדים לומדים בקמפוס. אני באופן אישי הרגשתי שעבודתי כמורה מאוד הועצמה. השיעורים הפכו להיות אקטולאליים ורלוונטים, מתחדשים ומתעדכנים כל הזמן.
כיום בבית הספר כל התלמידים, המורים, ההורים הכיתות ויחידות ההוראה מתנהלות בקמפוס הבית ספרי, כשאת יחידות ההוראה הקונסטרוקטיביסטיות אנחנו המורות מכינות.
אני מחנכת את אחת מכיתות ה' כשכל ילדי כיתות ה'- ו' לומדים עם מחשב נייד אישי. כל מקצועות הלימוד נלמדים בעזרת המחשב הנייד. הגשת עבודות, שיעורי הבית ומשימות הביצוע מבוצעות במחשב הנייד ונשלחות אליי דרך הקמפוס. כל תהליך ההוראה למידה מתוקשב תוך שימוש בספרים דיגיטאליים ובאופן קונסטרוקטיבי כשהחזון שעומד לנגד עינינו הוא לומדים דיגיטליים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה