24 באפריל 2011

ניהול מידע וידע אישי

כחלק מתהליך הלמידה בקורס "טכנולוגיות תקשוב ותקשורת למידה" התבקשנו ע"י ד"ר גילה קורץ לפתוח חשבון בדלישוס - יישום של  web 2, שייסייע לנו בתהליך הלמידה וכן, בפיתוח שתי מיומנויות אורייניות מרכזיות: ניהול ידע אישי ותקשורת בין-אישית.
ככל שאנו גולשים באינטרנט יותר ויותר אנו נחשפים לעוד ועוד אתרים שמעניינים אותנו וכדי למצוא את הסדר שבאי הסדר מומלץ להשתמש בדלישוס.

הדלישוס הוא יישום המאפשר לנו גם לחלוק את תחומי העניין שלנו עם אנשים אחרים שלהם תחומי עניין דומים (או שונים) משלנו, וכמו אתרי רשתות חברתיות אחרים גם בדלישוס עיקר הכוח של היישום הוא בשימוש הרב בו אנשים עושים ומשתפים אחד את השני במה שיצרו.
השימוש ביישום גם נועד להקל על החיפוש באינטרנט, מאחר והדלישוס הינו אוסף של קישורים, קישורים שלי ושל עוד רבים אחרים, שנועדו לשמור על אתרים בהם ביקרתי ואליהם ארצה לחזור בעתיד. כך ניתן לחלוק מידע זה עם חברים, משפחה וקולגות ולגלות דברים חדשים, כי כל דבר שנמצא בדלישוס סביר שמעניין גם מישהו אחר ברשת. 
שיטת התיוג בדלישוס נוחה יותר לניהול ידע אישי מאשר התאמה של המידע אל קטגוריות מובנות מאחר וכל אחד יכול לארגן תגיות על פי בחירתו ועל פי הצורך שלו. בעצם, כל נושא יכול להיות תגית ולא רק שם האתר כפי שמופיע בסימניה.

התגיות הן הרבה מעבר לסימון תוכן משותף תחת אותה סימניה, היתרון טמון בכך שהן מאפשרות לקטלג מערך של ידע גדול, ולקשר בין תכנים בעלי תוכן דומה אשר מבוסס על יומן פרטי של תוכן אישי.

מהכרותי וניסיוני עם הדלישוס היתרון המשמעותי שלו הינו הזמינות. הוא מאפשר למועדפים שלי להיות זמינים בכל מקום בו אני נמצאת.

פתיחת חשבון בדלישוס  http://delicious.com/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה