16 באוגוסט 2011

שילוב סרטונים בהוראה

אתר בריינפופ מכיל מעל 650 סרטונים בתחומי התוכן: מדעים, טכנולוגיה, בריאות, מתמטיקה, מדעי החברה, מוסיקה ואומנות ואנגלית לדוברי אנגלית. נוסף על הסרטונים האתר מכיל כלי עזר רבים למורים ולאנשי חינוך, המסייעים להם בתיווך תהליכי הוראה-למידה. התכנים מותאמים לתוכנית הלימודים הישראלית ולתוכניות העשרה. בפיתוח התכנים עוסקים מומחי תוכן, אנשי חינוך ומדענים, אשר שמים להם למטרה לעמוד בסטנדרטים גבוהים של מקצועיות, דיוק, חוויה לימודית והנאה. מתוך: אתר "בריינפופ".


מזה כמה שנים בהוראה המתוקשבת, אני נוהגת לשלב סרטונים הממחישים את הנושא/התוכן הנלמד. בדרך כלל השיעור מתחיל בצפייה בסרטון, המהווה גם גירוי לתלמידים החלשים יותר, ובעזרתו ניתן להסביר באופן מוחשי יותר וליצור דיון כיתתי בעקבותיו. 


במחקר שערך ד"ר יגאל רוזן ,הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה: "השפעתה של סביבה לימודית מתוקשבת מבוססת סרטוני אנימציה על מיומנויות חשיבה מסדר גבוה ומוטיבציה ללימוד מדע", נבדקה השפעת הלמידה המתוקשבת המשלבת סרטוני אנימציה בריינפופ על מיומנויות חשיבה מסדר גבוה ועל מוטיבציה בהקשר ללימוד מדעים. הממצאים הראו כי ההתנסות בלמידה משולבת סרטוני אנימציה בריינפופ הגבירה באופן משמעותי את מיומנויות החשיבה מסדר גבוה ואת המוטיבציה של תלמידי בי"ס יסודי וחטיבת הביניים בלימוד המדעים. 








תגובה 1:

  1. שלום דלית,
    שמי ליטל מוסקוביץ ואני סטודנטית במל"א. אני מגיבה לפוסט שלך במסגרת מטלה בקורס "תקשוב ולמידה", אולם אני בחרתי את הפוסט הזה משום שהנושא באמת מעניין אותי, בעיקר מזוית מסוימת.
    אני בהחלט מסכימה איתך לגבי היתרונות של שילוב מדיה על סוגיה בהוראה. עם זאת, הסוגיה של הנגשת התכנים האלה לאוכלוסיות מיוחדות עדיין אינו מפותח, ומשאיר חלק מהתלמידים מאחור. באופן ספציפי אוכלוסיה של לקויי שמיעה, שמתבססים על הצד החזותי בתהליכי למידה, היו יכולים להפיק תועלת רבה מאתר בריינפופ לו רק היה מונגש עבורם (על ידי הוספת כתוביות למשל).
    תודה על הפוסט המעניין,
    ליטל

    השבמחק