1 באוגוסט 2011

בנוגע לתוכנית התקשוב הלאומית...

בשבוע שעבר הגיע מר רוני דיין למכללה והרצה בפנינו על התוכנית להתאמת מערכת החינוך למאה ה- 21. כהכנה להרצאה עיינתי בכמה מסמכים רלוונטיים כמו: תוכנית התקשוב הלאומית  ומצב התקשוב בישראל - דו"ח הכנסת . תוכנית התקשוב הלאומית הינה תוכנית מערכתית ומקיפה ועולה ממנה כמו גם מדבריו של רוני דיין כי יושמו הלקחים שהופקו מהתוכניות הקודמות כמו גם בכל הנוגע לכל מהלך ההטמעה של תקשוב בבתי הספר.


אין ספק שהדגש בתוכנית הוא על ביסוס והפיכת המורה ממורה מסורתי למורה מקוון. שינוי בתפיסת ההוראה ובתפקידו של המורה הוא תפיסה פדגוגית מובילה בכל פעילות של שילוב תקשוב וטכנולוגיית מידע בבתי הספר. מלבד זאת הבסיס לכך היא תכנית ההצטיידות של המשרד בטכנולוגיות חדשניות של מחשוב מתקדם, תשתיות פיזיות בבתי הספר ותחזוקה שוטפת.


אך לאחר כל זאת, ברצוני להעלות את סוגיית התפקיד המהותי של מנהל ביה"ס כמוביל שינוי. מנסיוני כמורה מתוקשבת מזה 5 שנים בבי"ס מבוסס תקשוב בכל ההיבטים, המנהל הוא "המפתח" לפריצת הדרך ולהטמעת התוכנית. חשוב ורצוי שמלבד תפקידו השוטף בניהול צוות המורים על כל המשתמע מכך, תחשב הצלחתו גם בשינוי דרכי ההוראה והלמידה בעזרת המחשב והאינטרנט כך שיביאו ללמידה משמעותית של התלמידים, שהרי לשם כך אנו שואפים.





הרצאתו של רוני דיין על תוכנית התקשוב בישראל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה