19 במאי 2011

שילוב מנצח - תקשוב בהוראה ולמידה


בשנת 1959 יסדה יד הנדיב את הארגון לפרסי רוטשילד במטרה לתמוך, לעודד ולקדם את המדע והתרבות בישראל. פרס רוטשילד הוא פרס יוקרתי שמעניקה יד הנדיב אחת לארבע שנים בכמה תחומים: הנדסה, חקלאות, כימיה, פיזיקה, מדעי החברה, רפואה וחינוך.
על מנת  לעודד מצוינות בהוראה ולקדם את מעמד החינוך בישראל, החליטה יד הנדיב בשיתוף משרד החינוך ומכון אבני ראשה, להעניק את הפרס למנהלי בתי ספר מצטיינים המובילים את בית ספרם לשיפור יוצא דופן ומתמשך.
השנה העניקה יד הנדיב את פרס רוטשילד לחינוך  למנהלת בית הספר שלי, אביבה בלאיש, אשר קידמה באופן משמעותי את דרכי ההוראה והחינוך בבי"ס "גנים" שבגני תקוה, תוך שילוב התקשוב בהוראה ולמידה.

הפרס הוענק לאביבה על שניהלה והובילה את הצוות לפתח פעילויות לימודיות מצטיינות ואיכותיות המשלבות תקשוב ומיושמות בביה"ס. אני גאה להיות חלק מצוות ביה"ס ושותפה לחזון ולדרך. 
לשלב הגמר עלו מועמדים אשר הצליחו לשנות את דרכי ההוראה למידה בעזרת המחשב והאינטרנט והביאו ללמידה משמעותית של  תלמידיהם. 

שביב במאמרה מציגה את הטענה "שבתי-הספר נמצאים מחוץ למהפכת התקשוב בגלל איכות התקשוב ורמת האוריינות המתוקשבת של המנהל, שהוא "המפתח" לקידום, לשילוב ולהטמעה של תהליכים מתוקשבים ברמה המערכתית בבית-הספר."
שביב, ג' (2006). מבורות מחשב לאוריינות מתוקשבת מאפייני תהליכי האוריינות המתוקשבת של מנהלי בתי ספר יסודיים. תקציר.  חיבור לשם קבלת תואר דוקטור בפילוסופיה, האוניברסיטה העברית, ירושלים.
 
הפרס הינו הוכחה לכך כי ניתן וחשוב לפרוץ דרך בתחום התקשוב בחינוך, ולו רק למען קידום תלמידינו ומחויבותינו כאנשי חינוך לקידמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה